Worldwide Pinhole Photography Day!

door Maarten

Tonka by Maarten De Munck
Tonka, a photo by Maarten De Munck on Flickr.

Gisteren was het Worldwide Pinhole Photography Day, mijn jaarlijkse afspraak met mijn gaatjescamera. Ik heb zoals elk jaar een rolletje foto’s gemaakt met mijn houten camera, maar omdat ik vorige week en deze week een workshop gaatjescamerafotografie doe met de leerlingen van de eerste graad bij Joris op school, is mijn Worldwide Pinhole Photography Day 2013 foto gemaakt met een camera op basis van een kartonnen doos.

De doos van de uitbreiding van het bordspel Carcassonne is perfect voor een vel 5in x 7in fotopapier. Een extra kader in de doos zorgt ervoor dat het fotopapier mooi vlak tegen de bodem gedrukt wordt en als het kader vlak in de doos gelegd wordt, is de camera ineens ook een leuke portfoliodoos.

De nieuwe (nu ja…) Tonka 4×4 van Joris en Gijs stond graag model voor het goede doel.

